MINDFULNESS BEVÆGELSE

Hvorfor nu mindfulness bevægelse?

Når vi bruger vores nærvær og får adgang til vores kreativitet gennem bevægelser og vi tør give slip på kontrollen, vil det give os muligheder for at opdage veje til indre frihed og glæde.

Det kan ske, når vi tør bevæge os på vores helt egen nysgerrige måde, uden koreografi og med et afsæt fra under fødderne, der starter en bevægelse.

Lytter du til din krop?

Kroppen er dybt forbundet til alt det, der sker i dit “system” og ikke mindst i dit hoved. Hvilke signaler og informationer sender din krop til dig om din tilstand?Hvornår skifter stemningerne? Hvad er det, der sker? Når det sker?

Mindfulness bevægelse handler om at tune din opmærksomhed – og din opdagelsesrejse – ind på din krop.  Med musik, i stilhed og nærværet med bevægelserne, kan du måske åbne op for noget, som du i dagligdagen ikke giver plads til. Kroppen er dit “lytteapparat”.

Det vil også give dig mulighed for en pause, på sådan en måde, at du måske bare vil forkæle dig selv, flytte dit fokus eller give dig selv lov til at være nysgerrig på din egen indre udvikling ved at komme mere ned i din krop.

Din krop er et fantastisk barometer for din balance – og ubalance. Der er så meget sammenhæng mellem det, der sker i – og fortælles fra – kroppen. Og det, der sker i sindet.

Mindfulness med bevægelse handler om at være til stede i sig selv, på en bevægelig, nærværende og sansende måde. Din krop gemmer på mange indsigter. Og derfor er det også vigtigt, at du møder din krop med samme kærlighed, som du møder dit sind.

Mere specifikt handler det om at være nysgerrig i bevægelsen og rytme, lytte til kroppen og lade det udtrykke sig til en bevægelse i flow og harmoni.

Når vi kommer fra hoved og ned i kroppen, kan vi skabe en større kontakt til kroppen. Hvor noget nyt eller gammelt kan vækkes eller åbnes. Eller vi bare er nysgerrige på det, som er lige nu og her og lader kroppen tale.

Det kan være dybt og intenst at være fysisk aktiv på en mindful måde, hvor opmærksomheden i din krop vil mærkes og sanses med de impulser, der opleves med bevægelsen. Det er en metode til at finde vejen tilbage til os selv og ned i vores krop.

Kurset indeholder:

  • 4 moduler á 2 timers varighed.
  • Der er et begrænset deltagerantal på 8 personer i Århus og 10 personer i København Vanløse.
  • Der vil hver gang være mindfulness kropslige øvelser, så løst tøj vil være en fordel.
  • En ekstra tør trøje vil være en fordel, når vi laver en kropsscanning.
  • Måtter, tæpper, puder vil være til rådighed på skolen.

Kursusdiplom modtager du som bevis på, at du aktivt har deltaget i mindfulness Trin 6. Din personlige dokumentation på, at du har opøvet din evne til større kropsligt nærvær på en dansende og sansende måde.

Se sted, tid og pris her
Tilmeld dig trin 6
Læs mere om mindfulness & åndedræt terapeut uddannelsen